Pembaca KAMI

Monday, February 7, 2011

MARI MEMBUAT KEK

ini lanjutan daripada kisah en ketam suka makan kek..perasan tak kek yang en ketam dah makan tu adalah kek span..span tu span basuh pinggan tau..nampak macam real tak kek tu...kek ni sebenarnya dihasilkan oleh kumpulan 4 iaitu ilah ,jaja, pika n ati untuk subjek multimedia dalam pendidikan seni..kami dikehendaki menghasilkan multimedia interaktif menggunakan MS Powerpoint..jadi dalam tu kena selitkan lah video,audio foto dan pelbagai media..kami juga dikehendaki memilih satu set pengajaran membentuk dan membuat bina..ni kira ABM la..jadi kumpulan ini telah memilih untuk membuat kek...untuk merakam video proses perlu dihasilkan satu persatu..



bahan-bahan yang diperlukan untuk membuat kek ni murah je...
  1. span basuh pinggan
  2. tisu
  3. white glu
  4. gunting
  5. pembaris
  6. akrilik/pelaka/poster colour
  7. hiasan tambahan
cara penghasilan pula :

langkah 1 : amik 2 span n ukur menjadi segi tiga...kemudian gunting mengikut ukuran

langkah 2 : lekatkan kedua2 span...kemudia letakkan gam pada bahagian atas span

langkah 3 : gumpalkan tisu dan gamkan pada bahagian atas span untuk dijadikan toping..
gumpal menjadi bentuk bulat untuk menjadi buah ceri

langkah 4 :mengecat/meletakkan icing or cheese or kesan khas.

jadi ni la hasil kek yang telah kami hasilkan...

black forest

cake orange
blueberry cheese cake

ni la empat kek yang telah dihasilkan

bear pun mau makan kek
untuk maklumat lanjut klik disini!!!

2 comments:

Onitsuka_hana said...

nak try..bleh jadikan bbm:)

asamu raiga said...

wahhh,cantik dan kreatif.akak suka cara u all kendalikan laman KAMI. nak followlah,bolehhhh?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...